Η AMA FILMS ΠΑΡΟΥΣΙΑΖΕΙ

ΤΗΝ ΦΕΤΙΝΗ ΠΡΟΤΑΣΗ ΤΟΥ ΙΡΑΝ
ΓΙΑ ΤΟ ΟΣΚΑΡ ΞΕΝΟΓΛΩΣΣΗΣ ΤΑΙΝΙΑΣ


ΤΟ ΑΡΙΣΤΟΥΡΓΗΜΑ ΤΟΥ ΒΑΧΙΝΤ ΖΑΛΙΛΒΑΝΤ 

ΠΕΡΙΠΤΩΣΗ  ΣΥΝΕΙΔΗΣΗΣ 

 ΜΕ ΔΥΟ ΒΡΑΒΕΙΑ ΣΤΟ ΦΕΣΤΙΒΑΛ ΒΕΝΕΤΙΑΣ

ΑΡΓΥΡΟ ΑΛΕΞΑΝΔΡΟ & ΒΡΑΒΕΙΟ FIPRESCI ΣΤΟ ΦΕΣΤΙΒΑΛ ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗΣ

 

[Έξοδος:  4/10/2018 στους κινηματογράφους ΑΣΤΥ & ΠΤΙ ΠΑΛΑΙ] 

 

 

ΣΥΝΟΨΗ

Ένας ευυπόληπτος ιατροδικαστής εμπλέκεται σε ένα τροχαίο, όπου τραυματίζεται ένα οχτάχρονο αγοράκι. Ο άνδρας προτίθεται να πληρώσει αποζημίωση στον πατέρα του παιδιού και να το μεταφέρει στο νοσοκομείο, αλλά εις μάτην. Το άλλο πρωί, βρίσκει στο νοσοκομείο το πτώμα του αγοριού που έχει μεταφερθεί εκεί για αυτοψία, αλλά η πρώτη γνωμάτευση δείχνει θάνατο από δηλητηρίαση. Ένα εκλεκτό δείγμα του κινηματογράφου των ηθικών διλημμάτων, μπολιασμένo με την ιρανική κινηματογραφική παράδοση της ενδελεχούς μελέτης χαρακτήρων, μια ελεγεία για τους ανθρώπους που ονειρευόμασταν να γίνουμε κι όμως θάψαμε μέσα μας.

 

Η AMA FILMS ΠΑΡΟΥΣΙΑΖΕΙ

ΤΗΝ ΦΕΤΙΝΗ ΠΡΟΤΑΣΗ ΤΟΥ ΙΡΑΝ
ΓΙΑ ΤΟ ΟΣΚΑΡ ΞΕΝΟΓΛΩΣΣΗΣ ΤΑΙΝΙΑΣ


ΤΟ ΑΡΙΣΤΟΥΡΓΗΜΑ ΤΟΥ ΒΑΧΙΝΤ ΖΑΛΙΛΒΑΝΤ 

ΠΕΡΙΠΤΩΣΗ  ΣΥΝΕΙΔΗΣΗΣ 

 ΜΕ ΔΥΟ ΒΡΑΒΕΙΑ ΣΤΟ ΦΕΣΤΙΒΑΛ ΒΕΝΕΤΙΑΣ

ΑΡΓΥΡΟ ΑΛΕΞΑΝΔΡΟ & ΒΡΑΒΕΙΟ FIPRESCI ΣΤΟ ΦΕΣΤΙΒΑΛ ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗΣ

 

[Έξοδος:  4/10/2018 στους κινηματογράφους ΑΣΤΥ & ΠΤΙ ΠΑΛΑΙ] 

 

 

ΣΥΝΟΨΗ

Ένας ευυπόληπτος ιατροδικαστής εμπλέκεται σε ένα τροχαίο, όπου τραυματίζεται ένα οχτάχρονο αγοράκι. Ο άνδρας προτίθεται να πληρώσει αποζημίωση στον πατέρα του παιδιού και να το μεταφέρει στο νοσοκομείο, αλλά εις μάτην. Το άλλο πρωί, βρίσκει στο νοσοκομείο το πτώμα του αγοριού που έχει μεταφερθεί εκεί για αυτοψία, αλλά η πρώτη γνωμάτευση δείχνει θάνατο από δηλητηρίαση. Ένα εκλεκτό δείγμα του κινηματογράφου των ηθικών διλημμάτων, μπολιασμένo με την ιρανική κινηματογραφική παράδοση της ενδελεχούς μελέτης χαρακτήρων, μια ελεγεία για τους ανθρώπους που ονειρευόμασταν να γίνουμε κι όμως θάψαμε μέσα μας.

 

Συντελεστές

 

ΣΥΝΤΕΛΕΣΤΕΣ

 

Σκηνοθεσία: Vahid Jalilvand

Σενάριο: Ali Zarnegar, Vahid Jalilvand

Φωτογραφία: Peyman Shadmanfar

Μοντάζ: Vahid Jalilvand, Sepehr Vakili

Μουσική: Peyman Yazdanian

Παραγωγοί: Ali Jalilvand & Ehsan Alikhani

Πρωταγωνιστούν: Navid Mohammadzadeh, Amir Agha’ee, Hediyeh Tehran

Χώρα Παραγωγής: Ιράν

Έτος Παραγωγής: 2017

Διάρκεια: 104'

 

Περισσότερα

 

 

Βραβεία / Διακρίσεις:

  • Βραβείο Σκηνοθεσίας, Βραβείο Α΄ Ανδρικού Ρόλου – Τμήμα «Orizzonti», Φεστιβάλ Βενετίας 2017, Ιταλία
  • Αργυρός Αλέξανδρος - Ειδικό Βραβείο Κριτικής Επιτροπής, 58ο Φεστιβάλ Κινηματογράφου Θεσσαλονίκης 2017
  • Βραβείο FIPRESCI Καλύτερης Ταινίας, 58ο Φεστιβάλ Κινηματογράφου Θεσσαλονίκης 2017
  • Επίσημη πρόταση του Ιράν για Όσκαρ Ξενόγλωσσης ταινίας 2019 

 

ΣΗΜΕΙΩΜΑ ΤΟΥ ΣΚΗΝΟΘΕΤΗ

Διάβασα ένα απόσπασμα από τον Rolf Dobelli που έλεγε, «Αυτοί που είναι τολμηροί και γενναίοι σκοτώθηκαν πριν να μεταφέρουν το γονίδιό τους στις επόμενες γενιές. Οι άλλοι, δηλαδή οι δειλοί και οι ευσεβείς, επέζησαν. Είμαστε οι απόγονοί τους».

Έχουμε παράξενες εικόνες των δειλών στο μυαλό μας, αλλά στην πραγματικότητα είναι ακριβώς όπως εμείς. Ίσως είναι και η ανατύπωση της συμπεριφοράς μας. Τη σκληρή συμπεριφορά που έχουμε δικαιολογήσει στο όνομα της σοφίας. Πόσες φορές μέχρι στιγμής ο φόβος και η αδυναμία μας να εκφράσουμε την απλή αλήθεια έχει προκαλέσει μια μεγάλη καταστροφή στη ζωή των άλλων;

Δεν ξέρω τι θα έκανα εάν ήμουν στη θέση του γιατρού πρωταγωνιστή της ταινίας μου, αλλά θυμάμαι πολύ πιο απλά πράγματα από τον εαυτό μου, όταν ξεπέρασα τους φόβους και τις αμφιβολίες μου με σύνεση.

Αυτή η ταινία θα μπορούσε να είναι μια ελεγεία στον τάφο ενός ανθρώπου που ονειρευόμουν να είμαι αυτός όσο ζούσε.

Vahid Jalilvand

 

 

Βιογραφικό Σκηνοθέτη

 

ΒΙΟΓΡΑΦΙΚΟ ΣΚΗΝΟΘΕΤΗ

 

Ο Βαΐντ Τζαλιλβάντ γεννήθηκε στην Τεχεράνη το 1976. Σπούδασε σκηνοθεσία θεάτρου στο Πανεπιστήμιο της Τεχεράνης και ξεκίνησε την καριέρα του ως ηθοποιός θεάτρου. Έκανε το ντεμπούτο στη σκηνή του όταν ήταν μόλις 15 ετών. Το 1996 ξεκίνησε να εργάζεται για την Ιρανική Κρατική Τηλεόραση ως μοντέρ και έπειτα ως τηλεοπτικός σκηνοθέτης. Αργότερα, σκηνοθέτησε περισσότερα από 30 ντοκιμαντέρ. Το «Wednesday, May 9», η πρώτη του μεγάλου μήκους ταινία, κέρδισε το Βραβείο FIPRESCI, το Βραβείο «Προαγωγής Διαθρησκευτικού Διαλόγου» INTERFILM του τμήματος «Orizzonti» στο Διεθνές Φεστιβάλ της Βενετίας, και πολλά ακόμη διεθνή βραβεία.

 

Φιλμογραφία

2015 Wednesday, May 9 
2017 No Date, No Signature

 

 

Κριτικές

 

Πάντα ο ιρανικός κινηματογράφος κρύβει όμορφες εκπλήξεις. Δε χρειάζεται να πάμε στον περσινό, Εμποράκο του Ασγκάρ Φαραντί, που κέρδισε το OSCAR ξενόγλωσσης ταινίας, ούτε στο Τaxi του Παναχί, που είδαμε παρέα με τον σκηνοθέτη στο 56ο Φεστιβάλ Κινηματογράφου της πόλης. Αυτή τη φορά επιλέξαμε το «Νο Date, No Signature» του Βαχίντ Τζαλιλβάντ, σε ένα ταξίδι προς την εξάγνιση των αμαρτιών.

Ένα απρόσμενο συμβάν, είναι ικανό να κλονίσει τη ζωή ευυπόληπτου ιατροδικαστή. Στο άκουσμα του ονόματος ενός νεκρού παιδιού αναστατώνεται. Τι έχει προηγηθεί; Ένα τροχαίο ατύχημα είναι ικανό να κλονίσει τις ζωές των εμπλεκομένων. Οι συνειδήσεις δε αφήνουν κανέναν ήσυχο. Κανείς δεν μπορεί πια να κοιμηθεί, όπως πρώτα.Ο φόβος κι η δειλία κρατούν το στόματα κλειστά, μέχρι το σημείο, που για κάποιον ξεπερνούν τα όρια της ηθικής του. Εκεί αρχίζει η αντίστροφή μέτρηση για τη λύτρωση της ψυχής του.

Παράλληλα σκιαγραφείται η εικόνα της κοινωνίας. Η φτώχεια κυριαρχεί. Κι όπως λέει κι ο θυμόσοφος λαός μας, «όπου φτωχός κι η μοίρα του». Προβλήματα, μιζέρια, βάσανα και στο βάθος καταστροφή. Και το κράτος ένας διαρκές τροχοπέδη. Ένα δράμα από διαφορετικές οπτικές, με ενδελεχή ακτινογράφηση των χαρακτήρων. “ Είστε εσείς άνθρωποι; “, “ Είσαι άντρας εσύ; “

....

Όταν πλέον ο ίδιος γνωρίζει την αλήθεια, αποφασίζει να ρισκάρει την καριέρα και την ανέλιξή του, προκειμένου να σώσει μία ανθρώπινη ζωή, ενός απόκληρου. Έχει άραγε λυτρωθεί; Νιώθει ακόμα τύψεις; Η τελευταία κουβέντα ανήκει στον θεατή, ώστε να αποκρυπτογραφήσει το μυστήριο και να κρίνει ως «δικαστής».

Απεικόνιση της σκληρής πραγματικότητας, παρ’ ότι μιλάμε για ταινία μυθοπλασίας, ακόμα κι αν ο ίδιος ο σκηνοθέτης δε θέλησε να κάνει κάποιας μορφής σύνδεση ανοιχτά. Μία ελεγεία για τους ανθρώπους που ονειρευόμασταν να γίνουμε κι όμως θάψαμε μέσα μας. Αναγκαία για την εποχή και κατά βάθος διαχρονική για την διαρκή πάλη ανάμεσα στο εφήμερο και το ηθικά σωστό. 

Κριτική Μίλτος Τόσκας «Belle Epoque 7»


****
ΣΥΝΑΡΠΑΣΤΙΚΟ

LIBERATION


****
ΑΝΑΤΡΕΠTIKO

FRANCE INFO


****
ΕΞΑΙΡΕΤΙΚΟ

LE FIGARO


****
ΕΞΑΙΡΕΤΕΣ ΕΡΜΗΝΕΙΕΣ

VARIETY

Φωτογραφίες

 

ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΕΣ

 

 

 

 

Τρέιλερ

 

TRAILER

 

 


Κινηματογράφος ΑΣΤΥ